Wie bent U Jezus ?

 

Wie is HIJ mijn Vriend grote grote Vriend ?

 

Hij is Raadsman, Hij geeft raad, Hij weet alles kan alles en doet alles voor wie in Hem gelooft voor wie Hem volgen wil, voor wie zijn hand in Zijn hand legt en daar niet weer uit terugtrekt.

Voor Hem is niets onmogelijk helemaal en werkelijk niets, wanneer je Hem laat werken in jou en om jou, dan bestaan er geen onmogelijkheden en maakt HIJ werkelijk alles goed. Alles wanneer je HEM onvoorwaardelijk vertrouwt en toestemming geeft "doe maar Heer " ik laat U het doen..Je kunt HEM de bevoegdheid geven jouw Leven geheel te besturen en je zo te laten leiden door HEM.

Is Hij dan geen God die alles bestuurt en die alles doet, gevraagd of ongevraagd?

Nee - Hij is Gods Zoon, Hij werkt als God, God heeft Hem a.h. w de leiding gegeven, geschonken, maar Hij is Zoon, Zoon van God.

Omdat Hij door en door betrouwbaar is gebleken heeft Hij de leiding, maar Hij zal en kan nooit werkelijk ten volle voor jou  zijn wanneer je Hem niet kent zoals Hij is, ook al doet HIJ veel heel veel voor ieder mens, maar wie herkent ZIJN werken, wie her en herkent de woorden die HIJ spreekt.

 

God schiep de mens, als Zijn partner. In Zijn grote liefde wilde Hij de mens. Hij schiep de mens, ieder mens uniek, met eigen talenten  bekwaamheden en gaven, met als doel, ze helemaal tot ontplooiing te laten komen.

God is goed enkel en alleen maar goed, kwaad doen kan HIJ niet dat zit niet in Hem, dat  is iets wat onmogelijk voor HEM is, kwaad doen en kapot maken het is niet in ZIJN Aard.

 

God schiep de mens uitzonderlijk goed, mooi zo mooi, zo mooi Hij alleen dat kan. Hij weet van je kleinste teen, tot je slagader aan toe wie jij bent, Hij schiep je God de Vader, mooi mooi zo mooi., Hij schiep Engelen om je heen, om jou voor jou voor ieder mens zelfs een eigen Engel, om Zijn mens te omtuinen en bij te staan.

God schiep alles met rangen en standen, de één zou er voor de ander zijn, een uniek samenspel van mensen en Engelen, maar een ieder met een eigen vrije wil. Hij wilde geen marionetten Hij wilde dat een ieder Hem vrijwillig zou dienen.

Lucifer was het hoofd van de Engelen wereld, hij was de grote lichtdrager en stond boven de Engelen, hij zou hen  leiden en  besturen. Toen hij doorkreeg dat God een uniek en zeer bijzonder plan had met de wereld, de schepping, maar vooral met de mens -want alles draaide en draait om de mens- Zijn lieveling, Zijn mens. Toen lucifer dat zag kwam er jaloezie in hem, hij wilde de grooste zijn en niet een dienaar voor de mens, hij wilde de regie en groter zijn dan zijn Schepper God. Hij viel en nam een derde van de engelen mee en dat werden de demonen, gevallen engelen. Nu niet meer als beschermers van  de mens maar de mens aanvallend en kapot makend, Gods lieveling de mens het leven onmogelijk maken, dat werd nu zijn-hun opdracht en dat alles in het geniep en in het verborgene.  Alles wat ze deden werd toegeschreven aan God, want alles gebeurd in de onzienlijke, onzichtbare wereld, ze werken in  het duister, onzichtbaar.

Toen lucifer viel was het rijk der duisternis geboren, toen was er een rijk van Licht en een rijk van duisternis, twee bronnen elk met een hoofd God en die - die zich voordeed en doet als god.

Alles wat er gebeurde in het oude Testament aan rampen en oorlogen, kwam niet van God maar van Zijn tegenstander god -, lucifer.

Men zag dat niet, enkelen  waren er die het zagen, Profeten en Gods mannen en vrouwen, maar vaak ook ten dele omdat God nog niet Zijn

Geest, -Hij die Geest is- had uitgestort, dat gebeurde in het Nieuwe Testament met Pinksteren, toen stortte Hij Zijn Geest, Zichzelf uit en kwam Hij wonen in de mens die zich gaf aan HEM, met de bedoeling volledig één te worden met de mens, Zijn Geest en de geest van de mens als schitterende eenheid werkend, levend en zijn..

 

Jezus heeft laten zien wie God is, Hij zei wie mij ziet ziet Mijn Vader God. Jezus was goed en alleen maar goed, kwaad werd niet in Hem gevonden, niets, helemaal niets. Wel werd Hij verleidt, Hij werd vreselijk verleidt maar ging er nooit op in. Hij doorzag al satans werken, Hij doorzag alles. Hij sprak met de satan en Hij vertelde hem dat HIJ al zijn plannen doorzag. HIJ was niet bang maar vertrouwde in alles wat HIJ deed volkomen op God Zijn Vader.

 

Jezus hield net als Zijn Vader  van de mens, Hij zag het lijden en de pijn, Hij zag hoe de mens zondigde tegen Zijn Vader, zondigen wat niets anders is dan ingaan op verleiding en misleiding met als gevolg, lijden ernstig lijden. Hij preekte vertelde de mens wie de duivel was, waarschuwde, sprak met vele voorbeelden en gelijkenissen opdat men zou verstaan. Vertellend getuigend en waarschuwend, zo ging HIJ rond, vertellend  over Zijn Vader, Zijn intens liefdevolle Vader.

 

Jezus was en is liefde, Hij was en is de uitdrukking ervan. Hij was-is liefde enkel en alleen maar liefde. Hij liet zien wie Zijn Vader was. De mensen trokken massaal achter Hem aan, want ze zagen hoe goed Hij was. Hij ging rond alleen maar weldoend, genezend en bevrijdend, allen waar  de duivel zijn intrek in had genomen, ze waren het bezit van hem geworden, want naar wie je luistert en wiens wil je doet daar ben je van. Jezus heeft Zijn leven geschonken voor de mens die gevallen was in de klauwen van de duivel en zo kwam in de dood. Hij zei tegen Zijn Vader, Vader ik zal betalen met Mijn leven voor allen die zondigen en nog gaan zondigen, Ik zal de duivel betalen met Mijn leven voor hen opdat zij - jij en ik - de dood niet zouden zien. Wanneer je zondigt -werk je voor de duivel en ontvang je loon, zijn loon, diegene waarvoor je werkt betaalt je uit, het loon van de zonde is de dood. Jezus betaalde voor jou en mij met Zijn leven  door voor ons de dood in te gaan en zo betaalde HIJ voor onze zonden. Hij stierf een marteldood en droeg de zonde van de hele wereld op Zijn schouders opdat wij de dood niet meer zouden zien. Dit geschenk is onnoemlijk groot wat HIJ deed voor jou en voor mij, Hij die de zonde nooit gedaan had, droeg de zonde van de hele mensheid, wanneer men dit offer zou erkennen en geloven, zou alles anders gaan- dit GROOTS offer. 

 

Jezus nam het loon van alle mensen op Zich en zo stelde Hij Zich plaatsvervangend op onder de macht van duivel en dood, voor jou, voor mij.

Jezus gaf zich over voor jou en voor mij, wat een offer, wat een lijden wat HIJ leed voor ons.

Een doornenkroon droeg Hij voor mij voor jou - gegeseld en geslagen om mijn en jouw zonden, wanneer je dit beseft, wanneer je dit overdenkt kun je niet meer zondigen, de pijn en het lijden wat HIJ gedragen heeft is niet te beschrijven of in te voelen, dit is het diepste lijden geweest wat iemand ooit geleden heeft, terwijl Hij was zonder één enkele zonde.

 

Wanneer je Jezus wilt volgen bedenk dan  wie HIJ is, wie kan ooit zoveel voor je doen als HIJ wat HIJ heeft gedaan voor jou voor mij. Daarom wanneer je Jezus volgen wil bedenk  dat er een vijand is die alles op alles zet om je terug te krijgen, niets schuwt hij niets laat hij na, hij gebruikt enorme dwang en geweld, hij maakt dat je niet meer geloofd, dan heeft je opnieuw, nu met zijn vaste besluit ik laat niet meer gaan, mijn klauwen klauw ik om haar/hem heen-gevangen.

 

Een pijn en een lijden kende ik wat enorm was, ik was in die klauwen, maar ongekend en op een ongelooflijke wijze gered, gered om nu jou te redden uit deze monsterlijke klauwen.

 

Ik ben gaan nadenken, toen Hij mij gevonden had. Ik heb gezocht en gebeden nagedacht gelezen in Zijn woord om te verstaan mijn leven en hoe het zat met kwaad en goed. Hoe zat/zit dat allemaal waar komt vandaan het enorme kwaad, wie is God wie is Jezus. Bidden leerde ik, geloven leerde ik, verstaan  de onzichtbare werkelijkheid, want alles wat gebeurd ontstaat in het onzichtbare, alle inspiratie komt uit een bron, waaruit vele bronnen voortkomen, alles uit  de twee hoofdbronnen, God - Jezus Gods Zoon met de Engelen en de satan ook wel duivel of boze genoemd - lucifer en zijn demonen, gevallen engelen, daar komt alles uit voort en alles vandaan, naar wie luister je.

 

Ieder mens is geschapen met een geweten, het is een weten,  samen weten met God.

 

We weten wanneer we fout gaan, ik ook, ik wist ook ik ga fout en hoor naar de verkeerde stem, waarom, omdat ZIJN stem klopt en de andere stem je brengt  in verwarring, die stem klopt niet, het is de stem van de leugenaar, de aap van God. Dat voel je, u en jij ook, je weet ik doe niet goed, je weet ik ga in op verleiding, misleiding, want de gevoelens die er mee gepaard gaan, zijn koud, ijskoud. Wanneer je ingaat op Zijn stem en roep, Zijn uitnodiging, wat je  brengt  in een sfeer van intense blijdschap en vreugde, wat helaas  meestal niet lang duurt want hij kruipt opnieuw binnen en zaait twijfel, daar begint hij meestal mee en zo pakt hij dat heerlijk enthousiasme van je af en blijft erover matheid, zonder vreugde een doods klimaat. Wie je volgt in diens klimaat  kom je, vreugde en blijdschap enthousiasme, leven echt leven het hoort bij God bij Jezus, dorheid, negativiteit, futloos, doemdenken en ga zo maar door, hoort bij het andere klimaat, ijskoud zonder leven, dor en doods.

 

Kom er uit dat is de roep die ik doe met maken van deze site. Het kan echt het kan, ik ben het voorbeeld dat het kan en mijn enorme liefde voor mensen maakt dat ik maak deze site, ik wil helpen en waarschuwen omdat ik zoveel houd van u en van jou, er is uitkomst er is redding. Er zijn voorwaarden, geloven echt geloven en vertrouwen, dat kan niemand voor je doen dat gaat door oefening en leren verstaan, maar de weg waarop dat gaat is WAUW. Al is het moeilijk. Ik vergelijk  het vaak met een -topsport-, niet omdat HIJ het moeilijk maakt, maar de vijand maakt het moeilijk en bestookt je met leugens, wanneer je dat niet door hebt wie daar spreekt, ga je eropin met alle afschuwelijke gevolgen van dien. Daarom topsport het verreist discipline, het is niet voor mensen die een makkelijk leven willen, je moet er voor gaan anders wordt je zo terug gefloten en is het daarna erger dan voorheen, het is als overspel wat je doet, je gaf je hart maar komt erop terug.

Jezus volgen betekent trouw zijn, je ja-ja laten zijn en je nee nee. Nooit meer ingaan op dwang of manipulatie. Hij leert het je verstaan en begrijpen, Hij is altijd bij je, altijd en laat je niet alleen, als jij HEM maar niet alleen laat. Het begint met kiezen en het blijven bij je keus, geen ding doen die HIJ niet zou doen, dan komt het goed en ontvang je een leven uit de hel in de Hemel, want leven met Hem kenmerkt zich door blijdschap, houden van, liefhebben en goed doen.    

 

Wanneer je gaat erkennen, ik was fout en je maakt het goed met Hem met jezelf en met de ander, je bereidt bent tot vergeving, nooit meer een ander de schuld geeft, maar de situatie zoals die nu is aanvaardt, dan gaat  van daaruit er iets wonderlijk  gebeuren . Dan ontvang je een leven waar het leven van de grootste avonturier niet tegen op kan, het is een leven wat AMAZING is en gaat van wonder tot wonder, van verbazing naar verbazing.

 

Jezus volgen betekend een leven vol van avontuur, Hij laat je dingen doen die je nooit uit jezelf zou kunnen doen laat staan bedenken, Hij maakt je sterk heel sterk, Hij laat je over water lopen. Heb je ooit een Leider gezien gehoord die dat tegen zijn volgeling zei, kom maar, kom maar stap maar uit de boot, ook jij kunt het!! Wauw wat een Heer.

 

Een paar punten: 

De satan werkt het meest in mensen die jou het liefst zijn. die het dichtst bij je staan, daar geniet hij van om die tegen je op te zetten en niets is hem te gek of te erg alles pakt hij uit zijn duistere kast en voert het uit, zeer listig en zeer sluw, je moet hem kennen zijn sluwe wegen, net als je in een oorlog de vijand moet kennen, weten hoe hij werkt en waar hij zit.

.

Wees geen slachtoffer doe niet aan zieligdoenerij maar wees volwassen en pak aan jouw aandeel in  alles wat je overkomt, ga aan de slag vastberaden je leven 100% te veranderen met Hem. 

 

Doe goed,het is een keuze, fout doen ook, naar wie luister je, beiden hebben grote gevolgen.

 

Draag  verantwoordelijkheid, wees volwassen.

 

Wees een mens waar je op aan kunt een waar echt puur en zuiver mens, een mens die zo goed "voelt" waar iedereen bij wil zijn om het Heerlijke klimaat wat die bij zich draagt, de zon met ZIJN warmte.

 

Liefste u jij  een kus en een warme omhelzing

 

PS:

Wanneer je dit gaat verstaan ga je een levensstijl ontwikkelen wat pure ja echt pure zuivere gelukzaligheid bewerkt-je voelt HEM werken en stromen door al je aderen botten je gehele beenderen gestel je gehele hersenpan, overal werkt HIJ en dat bemerk je, het is niet uit te leggen dit moet je meemaken. KOM en ga met mij!!